Karaciğer kanseri tedavisinde başarı oranı artıyor

kanserKanser türleri arasında dünyada görülme sıklığı açısından beşinci sırada yer alan karaciğer kanseri, Türkiye'de de her yıl yüzlerce kişiyi etkilemeye devam ediyor.
Ancak yenilikçi bir radyoembolik yöntem olan therasphere ile hastalığın tedavisinde yüzde 90'a yakın başarı sağlanıyor. Acıbadem Maslak Hastanesi'nin davetlisi olarak Türkiye'ye gelen Chicago Northwestern Üniversitesi'nden girişimsel radyolog Dr. Riad Salem, 70  hasta üzerinde yaptıkları bir çalışmada bu yöntemle tedavi edilen kişilerde yüzde 89 oranında tümörün ortadan kalktığını tespit ettiklerini belirtti.
Therasphere, milyonlarca küçük cam boncuk ya da mikroküreden oluşan yenilikçi, ameliyatsız bir radyasyon tedavisi. Dr. Salem, boncukların tümörün etrafındaki sağlıklı dokuların ışına maruz kalmasını sınırlandırarak, ışının kan akışı yoluyla doğrudan tümöre ulaşmasını sağladığını ifade etti. Böylece sağlıklı çevresel dokuya da verilen hasarın azaldığını söyleyen Salem, bu uygulamanın yaklaşık bir saatte tamamlandığını aktardı. Salem, ayrıca hastanın aynı gün evine gidebildiğini belirtti.

Dr. Salem ve ekibinin yaptığı araştırmada 70 karaciğer hastasının yarısına eski, diğer yarısına da therasphere yöntemi uygulandı. Eski yöntemlerle tedavi gören kişilerde yüzde 35 oranında tümör ortadan kalkarken, therasphereyle tümörün yüzde 89'u yok edildi. Çalışmalar, ayrıca yan etkilerin genellikle diğer tedavilerde olduğu kadar şiddetli olmadığını gösterdi.

Medikal onkoloji uzmanı Prof. Dr. Özlem Er, Türkiye'de yılda 150 bin yeni kanser vakası gerçekleştiğini, ancak kansere bağlı ölümlerin de azaldığını belirtti. Özlem Er, 1990 yılından 2012'ye kadar yüzde 1 oranında kanser nedeniyle ölenlerin sayısında düşüş gerçekleştiğini söyledi. Er, bunun en önemli sebeplerinin de tedavideki gelişmeler, sağlık hizmetlerine erişim ve tarama olduğunu aktardı.
Tiroid hastalıklarında iyot önemli

Türkiye’de nüfusun yaklaşık yüzde 40’ında çeşitli tiroid bezi hastalıkları bulunuyor. Araştırmalar, Türkiye’de kişilerin günlük almaları gereken iyotun ortalama 4’te birini aldıklarını gösteriyor.       Boynun hemen ön kısmında kelebek şeklinde bulunan tiroid  [ ... ]

Anne sütü, anneye de şifa

Emzirme annenin hamilelik öncesi kilosuna dönmesini sağlar, yumurtalık ve göğüs kanseri riskini azaltır...       Özel Jimer Hastanesi’nden Opr. Dr. Gülin Okan, anne sütünün bebek ve anne için önemine dikkat çekerek, çocukların en az 1 yıl emzirilmesi gerektiğini  [ ... ]