Sağlık Bakanlığı, evde bakım hizmetini genişletiyor

evde_saglikSağlık Bakanlığı, evde sağlık hizmetleri için 444 38 33 No'lu hattı bir ay içinde devreye sokuyor. Mesai saatlerinde aranabilecek hat özellikle dar gelirli hastalara hizmet verecek. Yaşlı, yatağa bağlı, özürlü, kronik rahatsızlığı olanlar bu hattan ücretsiz yardım alabilecek. Eve gelen mobil ekipler evde bakım yapacak, hastayı yatağından  kaldırmadan sağlık raporu ve ilaç raporlarını evde hazırlayacak.

Sağlık Bakanlığı, yıl sonuna kadar tüm Türkiye'de yaygınlaştırmayı planladığı evde sağlık hizmetleri için '444 Evde' hattını devreye sokuyor. Mesai saatlerinde faaliyet gösterecek hatta vatandaşları canlı operatörler karşılayacak. Evde sağlık hizmeti alacak vatandaşın cebinden para çıkmayacak. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Orhan Koç, yaşlı, yatağa bağımlı, özürlü, kanser ya da kas hastalıkları gibi kronik rahatsızlığı olanların yaşadığı sağlık sorunlarına dikkat çekti. Bakım hastalarının hastanelerde kalış gün sayısının artmasının hastane enfeksiyonları açısından da büyük risk oluşturduğuna değinen Koç, "Yıllarca solunum cihazına bağlı kalan, sonda vasıtasıyla beslenebilen hastalarımız var. Bunlar uzun süre hastanede kalabiliyor. Evde sağlık hizmeti ile bu hasta grubunun kendi evinde tedavi edilmesini istiyoruz." diye konuştu.

Vatandaşlar her ilde yeni tahsis edilen 444'lü hattı arayarak evde sağlık hizmetine başvurabilecek. Bu 444'lü hat, 444 Evde diye yazılıyor. Yani 444 38 33. Hat, bir ay içinde faaliyete geçecek. Her ilden bu numara mesai saatinde arandığında, o ildeki koordinasyon merkezi düşecek. Evde sağlık hizmetleri mesai saatleri içerisinde verilecek. Bugün itibarıyla 44 il ve 235 hastanede evde sağlık hizmeti verilirken yıl sonu itibarıyla tüm illerde bu hizmet verilmeye başlanacak. Koç, evde sağlık hizmetlerinin aile hekimleri, hastanelerde oluşturulan evde sağlık birimleri ve sağlık müdürlükleri bünyesindeki mobil ekipler tarafından verileceğini dile getirdi.

Avrupa'da evde sağlık hizmetini devlet eliyle veren ülke sayısının çok az olduğunu söyleyen Koç, "O ülkelerde evde sağlık hizmeti sivil toplum kuruluşlarıyla veya belediyelerin finansmanı ile veriliyor. Ancak Türkiye'de ilk kez ve Avrupa ülkelerinde de ilklere aday olacak şekilde, bu şekilde kamu kurumu olarak veriyoruz." şeklinde konuştu.

Felçli hastaYA evde sağlık raporu

Evde sağlık hizmeti kapsamında muayene hizmeti verebildiklerini aktaran Koç, "İlgili branş hangisi ise bu hizmetleri evinde vermek gerekiyorsa, evine götürebiliyoruz. Tansiyon ölçme, serum takma, enjeksiyon yapma, bütün kan tahlillerini yapabilme imkanımız var." dedi. Gerektiği hallerde hastayı yatağından kaldırmadan sağlık raporu çıkarılabileceğini de aktaran Koç, "İlaç raporlarını yenileyebilirsiniz." diye konuştu.

Koç, "Biz evde sağlık hizmeti vereceğimiz hasta grubunun tümünün tıbbi cihaz ihtiyacını karşılayacağız. Yani bu kişilere havalı yatak, havalı yastık, tekerlekli sandalye gibi ne gerekiyorsa, vereceğiz." şeklinde konuştu.

Evde sağlık hizmetini kimler alacak?

Evde sağlık hizmeti alacak grupta önceliği yatağa bağlı hasta grubu oluşturuyor. Türkiye'de yaklaşık 70 ila 140 bin hasta şu anda yatağa bağlı olarak yaşıyor.

Kendi ihtiyaçlarını karşılayamayan ağır özürlü insanlar. Hareket kabiliyetini kaybetmemiş, hastaneye gelebilen ve sağlık sorunları çok ağır tablolar oluşturmayan hasta grubu bunun dışında kalacak.

KOAH'lı (Kronik obstrüktif akciğer hastalığı) hastalar.

Yenidoğan sarılığı olan bebekler. Annesinin yanında, emerek tedavisi mümkün olan, hastaneye yatmasına gerek olmayan bebekler.

Teknoloji Bağımlılığı Sağlığımızı Olumsuz Etkiliyo...
Teknoloji Bağımlılığı Sağlığımızı Olumsuz Etkiliyor

Balıklı Rum Hastanesi Anatolia Klinikleri Şefi Prof. Dr. Mansur Beyazyürek, teknoloji ürünlerine bağımlılık nedeniyle gelen vaka sayısında son 3 yılda ciddi bir artış yaşandığını  belirterek, "Özellikle gençlerde teknoloji bağımlılığının yaygın olmasının  [ ... ]

Her Menisküs Ameliyat Gerektirmiyor