Sağlık Bakanlığı, evde bakım hizmetini genişletiyor

evde_saglikSağlık Bakanlığı, evde sağlık hizmetleri için 444 38 33 No'lu hattı bir ay içinde devreye sokuyor. Mesai saatlerinde aranabilecek hat özellikle dar gelirli hastalara hizmet verecek. Yaşlı, yatağa bağlı, özürlü, kronik rahatsızlığı olanlar bu hattan ücretsiz yardım alabilecek. Eve gelen mobil ekipler evde bakım yapacak, hastayı yatağından  kaldırmadan sağlık raporu ve ilaç raporlarını evde hazırlayacak.

Sağlık Bakanlığı, yıl sonuna kadar tüm Türkiye'de yaygınlaştırmayı planladığı evde sağlık hizmetleri için '444 Evde' hattını devreye sokuyor. Mesai saatlerinde faaliyet gösterecek hatta vatandaşları canlı operatörler karşılayacak. Evde sağlık hizmeti alacak vatandaşın cebinden para çıkmayacak. Sağlık Bakanlığı Tedavi Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Orhan Koç, yaşlı, yatağa bağımlı, özürlü, kanser ya da kas hastalıkları gibi kronik rahatsızlığı olanların yaşadığı sağlık sorunlarına dikkat çekti. Bakım hastalarının hastanelerde kalış gün sayısının artmasının hastane enfeksiyonları açısından da büyük risk oluşturduğuna değinen Koç, "Yıllarca solunum cihazına bağlı kalan, sonda vasıtasıyla beslenebilen hastalarımız var. Bunlar uzun süre hastanede kalabiliyor. Evde sağlık hizmeti ile bu hasta grubunun kendi evinde tedavi edilmesini istiyoruz." diye konuştu.

Vatandaşlar her ilde yeni tahsis edilen 444'lü hattı arayarak evde sağlık hizmetine başvurabilecek. Bu 444'lü hat, 444 Evde diye yazılıyor. Yani 444 38 33. Hat, bir ay içinde faaliyete geçecek. Her ilden bu numara mesai saatinde arandığında, o ildeki koordinasyon merkezi düşecek. Evde sağlık hizmetleri mesai saatleri içerisinde verilecek. Bugün itibarıyla 44 il ve 235 hastanede evde sağlık hizmeti verilirken yıl sonu itibarıyla tüm illerde bu hizmet verilmeye başlanacak. Koç, evde sağlık hizmetlerinin aile hekimleri, hastanelerde oluşturulan evde sağlık birimleri ve sağlık müdürlükleri bünyesindeki mobil ekipler tarafından verileceğini dile getirdi.

Avrupa'da evde sağlık hizmetini devlet eliyle veren ülke sayısının çok az olduğunu söyleyen Koç, "O ülkelerde evde sağlık hizmeti sivil toplum kuruluşlarıyla veya belediyelerin finansmanı ile veriliyor. Ancak Türkiye'de ilk kez ve Avrupa ülkelerinde de ilklere aday olacak şekilde, bu şekilde kamu kurumu olarak veriyoruz." şeklinde konuştu.

Felçli hastaYA evde sağlık raporu

Evde sağlık hizmeti kapsamında muayene hizmeti verebildiklerini aktaran Koç, "İlgili branş hangisi ise bu hizmetleri evinde vermek gerekiyorsa, evine götürebiliyoruz. Tansiyon ölçme, serum takma, enjeksiyon yapma, bütün kan tahlillerini yapabilme imkanımız var." dedi. Gerektiği hallerde hastayı yatağından kaldırmadan sağlık raporu çıkarılabileceğini de aktaran Koç, "İlaç raporlarını yenileyebilirsiniz." diye konuştu.

Koç, "Biz evde sağlık hizmeti vereceğimiz hasta grubunun tümünün tıbbi cihaz ihtiyacını karşılayacağız. Yani bu kişilere havalı yatak, havalı yastık, tekerlekli sandalye gibi ne gerekiyorsa, vereceğiz." şeklinde konuştu.

Evde sağlık hizmetini kimler alacak?

Evde sağlık hizmeti alacak grupta önceliği yatağa bağlı hasta grubu oluşturuyor. Türkiye'de yaklaşık 70 ila 140 bin hasta şu anda yatağa bağlı olarak yaşıyor.

Kendi ihtiyaçlarını karşılayamayan ağır özürlü insanlar. Hareket kabiliyetini kaybetmemiş, hastaneye gelebilen ve sağlık sorunları çok ağır tablolar oluşturmayan hasta grubu bunun dışında kalacak.

KOAH'lı (Kronik obstrüktif akciğer hastalığı) hastalar.

Yenidoğan sarılığı olan bebekler. Annesinin yanında, emerek tedavisi mümkün olan, hastaneye yatmasına gerek olmayan bebekler.

Ev Taşırken Sağlığınıza Dikkat

Ev değiştirme, yorucu olduğu kadar dikkat edilmez ise sağlık açısından da risk taşıyabiliyor   Medline Operasyonlardan Sorumlu Direktörü Dr. Barış Mutluer'e göre özellikle zorlu hava şartları taşınma işlerini beden sağlığı açısından tehlikeye sokuyor. Evinizi değiş [ ... ]

Teknoloji Her Zaman Olumlu Etkilemiyor

Bilgisayarın karşısında tüketilen saatler, kapalı havalandırma sistemleri, binlerce elektronik aletle donatılmış plazalar ve işyerleri, sağlığımızı günden güne tetikliyor. Şehir hayatının getirisi olan zorlu hayat koşulları, beraberinde omurga bozukluklarından sırt ağrıla [ ... ]

Cilt Kuruluğu ve Cilt Bakımı

Cilt kurulugu, gerilme hissi, pul pul soyulmalar, kepeklenme, çatlaklar ve kaşıntı şeklinde belirti veriyor.
> "Çeşitli nemlendirici ve kozmetik ürünler denemenize rağmen cilt kuruluğundan kurtulamıyorsanız uzmanların önerisine kulak verin" diyen Medical Park Bahçelievler Hastanesi De [ ... ]

Görüneni Karar Görünmeyeni Zarar

Doğru beslenmek, ideal kiloda olmak, sigara içmemek, düzenli spor yapmak, tansiyonu dengelemek ve stresi kontrol etmek kalp sağlığı açısından önemli kriterler. Kişinin 'yağ'larla olan ilişkisi ise kalbi ve onu besleyen damarları sağlıklı kılan faktörlerin başında geliyor.
nbsp;]