Aşırı heyecan, kalp krizine sebep oluyor

heart_attack_kalp_krizi9Bursa'nın İznik ilçesinde arkadaşlarıyla gittiği lunaparkta 'ranger'a binen 16 yaşındaki Ufuk Körpe'nin kalp krizi geçirerek hayatını kaybetmesi, gözlerin aşırı heyecandan dolayı oluşan kalp krizlerine çevrilmesine sebep oldu.

Geçtiğimiz aylarda İtalya'nın Adriyatik kıyısındaki Rimini kentinde yine 'ranger'a binen 46 yaşındaki bir tekvando hocası da kalp krizi geçirerek ölmüştü.

Türk Kardiyoloji Derneği (TKD) Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Dilek Ural, 'ranger' gibi yüksek heyecana sebep olan eğlence araçlarının panikatağı tetikleyeceği ve bunun da kalp krizini getirebileceği uyarısında bulundu. Prof. Dr. Dilek Ural, özellikle gençlerde kalbe bağlı ani ölümlerin çoğunlukla doğuştan var olan kalıtsal kalp hastalıklarından kaynaklandığını belirtti. Ural, "Aşırı heyecan, korku ve kaygı panik atağı tetikler. Kalbin ani durmasına neden olabilir. Panik atağı ve kalp hastalığı olan kişilerde heyecan ve korku gibi duygular ritim bozukluğu gibi rahatsızlıkları tetikleyebilir." dedi.

Elazığ Ruh Sağlığı Hastalıkları Hastanesi Başhekimi Dr. Mustafa Namlı ise kalp ritim bozukluğu olanların aşırı stres ve korkudan uzak durması gerektiğini söyledi. Aşırı korku, stres ve kaygının insanları olumsuz etkileyeceğine dikkat çeken Dr. Namlı, "Yüksek stres ve riskli eğlenceler normal insanları dahi olumsuz etkileyebilir. Ancak panikatak ve kalp ritim bozukluğu olan insanlar bundan daha çok etkilenir." diye konuştu.

Ev Taşırken Sağlığınıza Dikkat

Ev değiştirme, yorucu olduğu kadar dikkat edilmez ise sağlık açısından da risk taşıyabiliyor   Medline Operasyonlardan Sorumlu Direktörü Dr. Barış Mutluer'e göre özellikle zorlu hava şartları taşınma işlerini beden sağlığı açısından tehlikeye sokuyor. Evinizi değiş [ ... ]

Teknoloji Her Zaman Olumlu Etkilemiyor

Bilgisayarın karşısında tüketilen saatler, kapalı havalandırma sistemleri, binlerce elektronik aletle donatılmış plazalar ve işyerleri, sağlığımızı günden güne tetikliyor. Şehir hayatının getirisi olan zorlu hayat koşulları, beraberinde omurga bozukluklarından sırt ağrıla [ ... ]

Cilt Kuruluğu ve Cilt Bakımı

Cilt kurulugu, gerilme hissi, pul pul soyulmalar, kepeklenme, çatlaklar ve kaşıntı şeklinde belirti veriyor.
> "Çeşitli nemlendirici ve kozmetik ürünler denemenize rağmen cilt kuruluğundan kurtulamıyorsanız uzmanların önerisine kulak verin" diyen Medical Park Bahçelievler Hastanesi De [ ... ]

Görüneni Karar Görünmeyeni Zarar

Doğru beslenmek, ideal kiloda olmak, sigara içmemek, düzenli spor yapmak, tansiyonu dengelemek ve stresi kontrol etmek kalp sağlığı açısından önemli kriterler. Kişinin 'yağ'larla olan ilişkisi ise kalbi ve onu besleyen damarları sağlıklı kılan faktörlerin başında geliyor.
nbsp;]