Tamir imkânı varken, kalp kapağı değiştirilmemeli

kalp-sagligiTürkiye'de her yıl binlerce kalp kapağı hastası, tamir yapılma imkânı varken kapakçığının değiştirilmesi yüzünden mağduriyet yaşıyor.

Gerekçe ise donanım ve uzman yetersizliği. Kapakçığı değiştiği için ömür boyu kan sulandırıcı kumadine adlı ilaca bağlı yaşayan hastalarda birçok rahatsızlık başgösteriyor.  Türkiye'de dünya standardına uygun kalp kapağı tamiri yapan sayılı merkezden biri olan Sema Hastanesi, bu zamana kadar saf kapak tamirinde yüzde 97 başarı gösterdi. Kapağı tamir edilen hastalar kumadin kullanmadığı gibi enfeksiyon riski azalıyor, felç geçirme ihtimali düşüyor. Sema Hastanesi Kalp-Damar Cerrahisi Kliniği sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Güden, kalp kapak rahatsızlıklarında tamirin önemine değindi. Güden, kalpteki 4 kapaktan üçünün tamire uygun olduğunu belirtiyor. "Özellikle mitral ve aort kapak tamiri daha çok yapılıyor. Kapakçıklardaki kireçlenmelerde ise yüzde 50'ye kadar kapak tamiri yapılabiliyor. Birçok hastanede donanım ve uzman yetersizliği yüzünde kapak tamirinden ziyade değişiklik yapılıyor." şeklinde konuştu. Güden, Sema Hastanesi'nde son 4 yıl içinde 125 hastaya kalp kapakçığı tamiri gerçekleştirildiğini söyledi. Kalp kapak ameliyatları değiştirilmesi için iki yöntem uygulandığını da anlatan Güden, birincisinin en sık kullanılan mekanik kapak takılması olduğunu söyledi. "Mekanik kapaklarda ömür boyu kan sulandırıcı olan kumadin kullanılması gerekiyor. Bu kişinin sürekli kan değerlerini kontrol etmesi gerekiyor." dedi. İkinci yöntemin hayvanlardan elde edilen biyoprotez kapak olduğunu kaydeden Güden, bu kapakta kumadinin üç ay kullanıldığını, fakat organ ömrünün 10-15 yıl olduğunu belirtiyor.

Kalp kapağı değiştirilen hasta eğer kapak mekanikse ömür boyu kumadin adlı ilacı kullanmak zorunda. Kumadinin yetersiz kullanılması pıhtılaşma ve vücudun felç geçirmesi gibi durumlara sebep olabiliyor. Yüksek dozda kullanılırsa aşırı kanamaya bağlı sorunlar çıkabiliyor. Kumadin için 15 günde bir kan testi gerekiyor. Her hastaya göre kanın sulanma biçimi değişiyor.

Zayıflama tutkusu, kalp ritmini bozuyor

Ritim bozuklukları ileri yaş hastalığı olarak görülse de, son yıllarda 20’li yaşlarda da sıkça ortaya çıkıyor. Kardiyoloji Uzmanı Dr. Murat Şener, ritim bozukluğunun artık gençleri daha fazla tehdit etmesinin en önemli nedeninin ise zayıflamak uğruna gelişigüzel alınan bit [ ... ]

Tiroid hastalıklarında iyot önemli

Türkiye’de nüfusun yaklaşık yüzde 40’ında çeşitli tiroid bezi hastalıkları bulunuyor. Araştırmalar, Türkiye’de kişilerin günlük almaları gereken iyotun ortalama 4’te birini aldıklarını gösteriyor.       Boynun hemen ön kısmında kelebek şeklinde bulunan tiroid  [ ... ]