Tamir imkânı varken, kalp kapağı değiştirilmemeli

kalp-sagligiTürkiye'de her yıl binlerce kalp kapağı hastası, tamir yapılma imkânı varken kapakçığının değiştirilmesi yüzünden mağduriyet yaşıyor.

Gerekçe ise donanım ve uzman yetersizliği. Kapakçığı değiştiği için ömür boyu kan sulandırıcı kumadine adlı ilaca bağlı yaşayan hastalarda birçok rahatsızlık başgösteriyor.  Türkiye'de dünya standardına uygun kalp kapağı tamiri yapan sayılı merkezden biri olan Sema Hastanesi, bu zamana kadar saf kapak tamirinde yüzde 97 başarı gösterdi. Kapağı tamir edilen hastalar kumadin kullanmadığı gibi enfeksiyon riski azalıyor, felç geçirme ihtimali düşüyor. Sema Hastanesi Kalp-Damar Cerrahisi Kliniği sorumlusu Doç. Dr. Mustafa Güden, kalp kapak rahatsızlıklarında tamirin önemine değindi. Güden, kalpteki 4 kapaktan üçünün tamire uygun olduğunu belirtiyor. "Özellikle mitral ve aort kapak tamiri daha çok yapılıyor. Kapakçıklardaki kireçlenmelerde ise yüzde 50'ye kadar kapak tamiri yapılabiliyor. Birçok hastanede donanım ve uzman yetersizliği yüzünde kapak tamirinden ziyade değişiklik yapılıyor." şeklinde konuştu. Güden, Sema Hastanesi'nde son 4 yıl içinde 125 hastaya kalp kapakçığı tamiri gerçekleştirildiğini söyledi. Kalp kapak ameliyatları değiştirilmesi için iki yöntem uygulandığını da anlatan Güden, birincisinin en sık kullanılan mekanik kapak takılması olduğunu söyledi. "Mekanik kapaklarda ömür boyu kan sulandırıcı olan kumadin kullanılması gerekiyor. Bu kişinin sürekli kan değerlerini kontrol etmesi gerekiyor." dedi. İkinci yöntemin hayvanlardan elde edilen biyoprotez kapak olduğunu kaydeden Güden, bu kapakta kumadinin üç ay kullanıldığını, fakat organ ömrünün 10-15 yıl olduğunu belirtiyor.

Kalp kapağı değiştirilen hasta eğer kapak mekanikse ömür boyu kumadin adlı ilacı kullanmak zorunda. Kumadinin yetersiz kullanılması pıhtılaşma ve vücudun felç geçirmesi gibi durumlara sebep olabiliyor. Yüksek dozda kullanılırsa aşırı kanamaya bağlı sorunlar çıkabiliyor. Kumadin için 15 günde bir kan testi gerekiyor. Her hastaya göre kanın sulanma biçimi değişiyor.

Ev Taşırken Sağlığınıza Dikkat

Ev değiştirme, yorucu olduğu kadar dikkat edilmez ise sağlık açısından da risk taşıyabiliyor   Medline Operasyonlardan Sorumlu Direktörü Dr. Barış Mutluer'e göre özellikle zorlu hava şartları taşınma işlerini beden sağlığı açısından tehlikeye sokuyor. Evinizi değiş [ ... ]

Teknoloji Her Zaman Olumlu Etkilemiyor

Bilgisayarın karşısında tüketilen saatler, kapalı havalandırma sistemleri, binlerce elektronik aletle donatılmış plazalar ve işyerleri, sağlığımızı günden güne tetikliyor. Şehir hayatının getirisi olan zorlu hayat koşulları, beraberinde omurga bozukluklarından sırt ağrıla [ ... ]

Cilt Kuruluğu ve Cilt Bakımı

Cilt kurulugu, gerilme hissi, pul pul soyulmalar, kepeklenme, çatlaklar ve kaşıntı şeklinde belirti veriyor.
> "Çeşitli nemlendirici ve kozmetik ürünler denemenize rağmen cilt kuruluğundan kurtulamıyorsanız uzmanların önerisine kulak verin" diyen Medical Park Bahçelievler Hastanesi De [ ... ]

Görüneni Karar Görünmeyeni Zarar

Doğru beslenmek, ideal kiloda olmak, sigara içmemek, düzenli spor yapmak, tansiyonu dengelemek ve stresi kontrol etmek kalp sağlığı açısından önemli kriterler. Kişinin 'yağ'larla olan ilişkisi ise kalbi ve onu besleyen damarları sağlıklı kılan faktörlerin başında geliyor.
nbsp;]