Hastalıktan korunmak için neler yapılmalı?

Halen Dünya Sağlık Örgütü yetkilileri, seyahatin ya da ticaretin kısıtlanması gerekmediğini bildirmektedirler. Genel olarak kişisel temizlik önlemlerinin alınması, kalabalık ve havasız ortamlardan mümkün olduğunca kaçınılması şu an için yeterli önlemlerdir.

En etkili önlem el yıkamadır. Öksürürken ya da hapşırırken ağız ve burnunuzu tek kullanımlık mendil ile kapatın ve mendili atın. Özellikle hapşırma ya da öksürme sonrasında ellerinizi su ve sabunla yıkayın.

Bol sıvı tüketin yeterince dinlenin
Alkol bazlı el dezenfektanları kullanılabilir. Hastalığın başlıca insandan insana, hapşırma, öksürme gibi yollarla bulaştığı düşünüldüğünden, hasta kişilerle temastan kaçınmak uygun bir korunma yöntemidir.

Kirli ellerle gözlerinize, burnunuza ve ağzınıza dokunmak buradaki virüslerin elleriniz yoluyla yayılmasına neden olabilir. Bol sıvı gıda tüketin, iyi beslenin, dinlenmeye dikkat edin.

Tiroid hastalıklarında iyot önemli

Türkiye’de nüfusun yaklaşık yüzde 40’ında çeşitli tiroid bezi hastalıkları bulunuyor. Araştırmalar, Türkiye’de kişilerin günlük almaları gereken iyotun ortalama 4’te birini aldıklarını gösteriyor.       Boynun hemen ön kısmında kelebek şeklinde bulunan tiroid  [ ... ]

Anne sütü, anneye de şifa

Emzirme annenin hamilelik öncesi kilosuna dönmesini sağlar, yumurtalık ve göğüs kanseri riskini azaltır...       Özel Jimer Hastanesi’nden Opr. Dr. Gülin Okan, anne sütünün bebek ve anne için önemine dikkat çekerek, çocukların en az 1 yıl emzirilmesi gerektiğini  [ ... ]