Domuz gribinin belirtileri nelerdir?

teş, öksürük, boğaz ağrısı, vucutta ağrı, yorgunluk/ kırgınlık, başağrısı, üşüme görülebilir. Bazı domuz gribi vakalarında kusma ve ishal de görülmektedir.

Mevsimsel gribe benzer şekilde, insandaki domuz gribinin şiddeti hafiften ağıra değişebilmektedir. Ağır vakalarda pnömoni, solunum yetmezliği ve bazen de ölüm görülebilmektedir. Hastalık özellikle genç ve orta yaş grubunu tutmaktadır. Kronik sağlık sorunu olanlar gibi bazı gruplarda domuz gribi ağır seyredebilmektedir.

Hafızanızı güçlendirmenin yolları

Karşılaştığınız birinin ismini hep unutuyor musunuz? Anahtarlarınızı nereye bıraktığınızı ya da dışarıya çıkarken kapıyı kilitleyip kilitlemediğini hatırlayamadığınız zamanlar oluyor mu? Nadiren de olsa herkes bu tür unutkanlıklar yaşar. Fakat, bunları ne sıklık [ ... ]

'Bir milyon kişi intihar etti'

Dünyanın farklı yerlerindeki bilim insanlarının yaptığı araştırmalar, intihar üzerine benzer sonuçlar ortaya koyuyor. Bilim insanlarının ortak görüşü, intihar eden insanların sayısının dünya genelinde dikkate alınmadığı yönünde. İngiliz bilim dergisi The Lancet,  [ ... ]