Domuz gribinin belirtileri nelerdir?

teş, öksürük, boğaz ağrısı, vucutta ağrı, yorgunluk/ kırgınlık, başağrısı, üşüme görülebilir. Bazı domuz gribi vakalarında kusma ve ishal de görülmektedir.

Mevsimsel gribe benzer şekilde, insandaki domuz gribinin şiddeti hafiften ağıra değişebilmektedir. Ağır vakalarda pnömoni, solunum yetmezliği ve bazen de ölüm görülebilmektedir. Hastalık özellikle genç ve orta yaş grubunu tutmaktadır. Kronik sağlık sorunu olanlar gibi bazı gruplarda domuz gribi ağır seyredebilmektedir.

'Patlamış mısır sağlıklıymış'

Alman "Wissenschaft Aktuell" internet sitesinin haberine göre, Amerikan kimyagerler derneğinin San Diego’da düzenlenen toplantısında sunum yapan Scranton üniversitesinden bilim adamı Joe Vinson, patlamış mısırda, sebze ve meyveden daha fazla polifenol olduğunu belirtti. Bugüne ka [ ... ]

Hızlı zayıflayan, hızlı kilo alır

Şişmanlık bir estetik sorun olmaktan öte bir hastalık olarak kabul ediliyor. Artık kilolu olan herkes sağlığı için zayıflama çabasında. Yapılan araştırmalar kilo vermenin sayısız faydasını ortaya koyuyor. Kilo vermeye başladığınız andan itibaren, insülin direnci düş [ ... ]

2 bardak çay gebeliği arttırıyor

Boston Üniversitesi’nde 3 bin 600 kadını inceleyen bilim adamları, günde 2 bardak çay içenlerin gebe kalma oranlarının yüzde 27 oranında arttığını açıkladı.   Araştırmayı yürüten Profesör Elizabeth Hatch çalışmaların devam ettiğini belirtti. Şekerli, g [ ... ]

İlaç kullanırken greyfurt, nar ve lahanaya dikkat!...
İlaç kullanırken greyfurt, nar ve lahanaya dikkat!

Akdeniz Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbı Farmakoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Coşkun Usta, araştırmalara göre hastanelerin acil servislerindeki ölüm sıralamalarında ilaç yan etkilerinin dördüncü sırada olduğunu, özellikle yeni ilaçlara karşı dikkatli olmak  [ ... ]